‹‹‹ vissza a kérdések listájához

Kérdezte gazdi (), 2011. February 21. #202

Miért akarnak olyan sokan mindenképp ivartalanitatni?

Ha nincs se felesleges szaporulat se betegség,még akkor is

kategória: kutya, válaszok száma:50, kérdés értékelése:-

A kérdésekre az oldal tagjai válaszolnak akik nem biztos, hogy szakértők vagy állatorvosok. A kérdésekre adott válaszok helyességéért senki nem vállal felelősséget!

Válaszok pontszám szerint

Válaszolta szilvia7 gazdi (Simba), 2011. February 23. #1357

Szonja.Ebben teljesen igazad van.
De ivartalanitani lehet közvetlen az elsö tüzeles elött is(szukanal) 6-8 honaposan.
Es nem 6 hetesen!

Az utolso szavam meg ehez a temahoz.
En nagyon sajnalom es elitelem ezt a tarsadalmat(tisztelet a kivetelnek) aki tul hülye ahoz hogy vigyazzon a kutyajara hogy ne legyen fölösleges szaporulat.
Ha erre nem kepes valaki akkor hozzon maganak plüssallatot.Az biztos hogy nem fog szaporodni!

Válaszolta LilaMoszat gazdi (Szonja), 2011. February 23. #1353

Azon a véleményen vagyok, hogy a mai magyarországi kutyás "Társadalom"ban felesleges ezen vitatkozni, hogy ivartalanítás vagy sem, mert evidens.

TIsztelet a kivételnek, de a mai kutyások több mint 90%ának halvány lila gőze sincs a kutyája működéséről,igényeiről. Arról nem beszélve, hogy telis-tele az ország, a menhelyek, a gyepmesteri telepek a szebbnél szebb fajtiszta és keverék kutyákkal.

Ebből több mint 50ezret!!!!! altatnak el évente, mert nem jut nekik gazda és nincs hely!!!

Innentől kezdve ivartalanítson mindenki, és ne az én és más állatvédők melóját növelje röhögve azzal h be b.....sza a kölyköket a menhelyre, vagy ki az utcára.

Majd amikor nem 2 naponta hívnak minket állatkínzással és megunt állatok leadásával, majd akkor máshogy fogok vélekedni.

Válaszolta szilvia7 gazdi (Simba), 2011. February 23. #1351

Gofri igazad van.Engem nem lehet ezzel meggyözni.
Ha 16 hetes vagy 6 hetes egy kutya mindegy.Meg fejlödik.
Ezek a sexualhormonok ugyan ugy iranyitjak a fejlödest.
Rengeteg kimutatas van rola hogy a koran sterilizalt kutyak nagyobbak es sokkal ritkabb csontozatuk van.
Es nem hiaba mondjak a koran sterilizart kutyakra hogy mindig "gyerekek" maradnak.
Ha ivartalanitas,akkor inkabb kesöbb.

Egy termeszetes populacioban sem jut minden allatnak sex.Attol függ mennyi az elelem,ahoz alkalmazkodnak.Es ezzel nagyon jol tudnak elni.


Válaszolta LilaMoszat gazdi (Szonja), 2011. February 23. #1346

Nyugodtan lehet ivartalanítani 6 hetes kortól, nem fog megállni a növésben a kutya, nem lesz semmi probléma, abban az esetben ha hozzáértő szakorvos végzi az ivartalanítást.

Amerikában ma már annyira modernizálódott minden, hogy buszok járkálnak a county-kban és 10 perc alatt ivartalanítják a kutyákat, szukákon mindössze 5 centi vágást ejtve....

Ivartalanítá

Válaszolta szilvia7 gazdi (Simba), 2011. February 22. #1293

Na hat most ez ledöbbentett.
Egy 6 hetes kutyat mar lehet ivartalanitani?Ezt ajanljak?
Hat ilyen nincs.
Ez az allat meg fejlödikEgyes fajok 2-2,5 evesen nönek fel.
Es ezek a "nöi hormonok" annyira fontosak a rendes fejlödeshez.
A csontepüleshez,az agyi fejlödeshez...
Legalabb az elsö tüzelest varjatok meg.

Az inkontinenci kialakulhat ekötesnel is.Mert ezek a bizonyos hormonok is segitik az elzarast.

Válaszolta LilaMoszat gazdi (Szonja), 2011. February 22. #1291

Álljon meg a nászmenet!

Ivartalanítás esetén csak akkor kerülhet sor inkontinenciára idősebb korban ha teljesen kipakolják a kutyát, tehát méhet is eltávolítják, mert a méh eltávolításával járó picike csonk később nyomja a húgyhólyagot.

Ez stimm.

De itthon csak is kizárólag akkor végeznek ilyen teljes ivartalanítást ha betegség miatt elengedhetetlen, pl gennyes méhgyulladás.

Minden más esetben elkötik csak a kutyát, így inkontinencia ivartalanítás miatt nem alakul ki.

Válaszolta szilvia7 gazdi (Simba), 2011. February 22. #1290

Mondtam mar hogy egyreszt megertem hogy az ivartalanitashoz ragaszkodtok a fölösleges szaporulat miatt.
(A masik hogy nem mondtam senkire hogy allatkinzo.Deme Rozi ezt hol olvastad tölem?)
Annyita ragaszkodsz a mütet elönyeihez de tudod a mellekhatasait is?
Epp volt most itt egy studium ahol 142 kutya vett reszt.(csak szukak)
Ebböl 69 kutya ivartalanitott volt.73 kuty nem.
Az ivartalanitott kutyak közül egy kapott rakot(Mammatumore)
28% inkontenciaval közködik,ebböl 70% a nagyobb testü kutyak.
13% pajzsmirigyproblemat kapott es 4% csontrakot kapott(ez mar idösebb korban)
A nem ivartalanitott kutyak közül 26% kapott rakot(ugyan az a mammatumor-mehrak)
De egy kutya sem volt fiatalabb 9 evnel.
0%inkontinencia
1% pajzsmirigybetegseg
0% csontrak
A taplalkozas is fel volt tüntetve.
75% kutya amelyik rakos beteg volt szaraz eledelt kapott.
A többi vegyes es"nyers" koszton el.

Válaszolta Sora gazdi (Kvarc), 2011. February 22. #1286

Egyetértek Veled abban, hogy Magyarországon a kutyatulajdonosok nagy része nincs tisztában azzal (és nem is érdekli őket...), mi a felelős állattartás. Azonban úgy gondolom, hogy ebbe a nagy részbe, pont nem a mi "fajtánk" tartozik bele.
Irigyellek, ha Nálatok minden ivaros kutya egészségesen éli le az életét, nincsenek tele a menhelyek, az utcán pedig nem látni kobórkutyákat.
Viszont Magyarországon sajnos még ez a helyzet, és amíg nem lesz olyan tökéletes minden, mint a nyugati országokban (egyébként Németországban néhány helyen még rosszabb az állatvédelmi törvény mint itthon...), addig mi igenis foggal-körömmel küzdeni fogunk azért, hogy a lehető legtöbb kutya ivartalanítva legyen.

Azzal pedig továbbra sem értek egyet, hogy a kutyának a szexuális ösztöne annyira fontos lenne. Akármennyire is nehéz nekünk, embereknek elképzelni, de a kutyák NEM élvezik a szexuális kontaktust, és nincs szükségük rá.

Nem azt mondtam, hogy nem hiányzik a kutyámnak a farka, hanem azt, hogy nem lett tőle lelkibeteg. Ahogy Te is mondtad, én is ismerem a kutyám, és ezért tudom.

Válaszolta szilvia7 gazdi (Simba), 2011. February 22. #1285

Figyelj.En nem tehet rola ha nalatok csak igy tudjak kontrolalni a fölösleges szaporulatot.(bar lathatoan igy sem sikerül)
Es hogy nem vagytok rendesen ebben a temaban felvilagositva.
Az akit nem erdekel hogy a kutyaja megszökik,esetleg elüti egy auto,lelövi a vadasz stb.annak nem lesz fontos ugy sem hogy a kutya ivartalanitva legyen.
Itt emveri problemak vannak es csak az emberi beallitottsagon lehetne javitani.
Mielött minden kutyat ivartalanitanak inkabb az allat felelössegteljes tartasaval kellene foglalkozni.
Persze ez sokkal nehezebb,körülmenyesebb,hianyoznak meg a megfelelö törvenyek.
Igy meg is ertem egyreszt ha sokan csak az ivartalanitasba latjak egyelöre a celt.
Irtad hogy egy kutya nem ember.(nalatok a kutyak gyerekek sokaknak)
Nalam egy kutya egy elöleny,egy barat,tars,egy szemelyiseg.
Egy kutyanak minden tulajdonsagat,ösztöneit ismerem tudok vele elni.Es ehez a szexualis ösztöne is hozzatartozik.
Ez a termeszet.
Es itt kezdödik az allatvedelem.
Es honnan tudod hogy a kutyad nem hianyolja az amputalt farkat?
Egy kutya farok nelkül peldaul sokkal nehezebben tud mas kutyakkal kommunikalni de te ezt nem latod.
De erröl ennyit.
Ha csak ezt a megoldas latjatok jonak hogy a kutyakat ivartalanitani kell,akkor legyen igy.


Válaszolta Sora gazdi (Kvarc), 2011. February 22. #1280

Simba, lehet, hogy nálatok ez a törvény (Ausztria?), de nálunk szerencsére nincs benne a törvényben, úgyhogy ezzel ne gyere légy szíves. Kínában meg megeszik a kutyákat, akkor mi is tálaljunk bernáthegyit vacsorára?

Ne felejtsétek el, hogy a kutya nem ember! Ő nem fogja magát kevesebbnek vagy megcsonkítottnak érezni, azért mert ivartalanítva van. Jöttél a mell eltávolítás példájával. Az ember traumaként éli meg, ha eltávolítják valamilyen testrészét. A kutya nem! Nem fog azon rágódni, hogy most már sosem fogja érezni az anyaság örömét...a kan nem lesz depressziós, csak mert "kevésbé férfi".

Az én kutyámnak egy szerencsétlen baleset miatt tőböl amputálni kellett a farkát. Sosem láttam rajta, hogy sírva keresgélné, hol van...

Tényleg nem értem, hogy miért nem lehet felfogni, hogy az ivartalanítás nem állatkínzás! Betegségeket megelőzöl vele, nem lesz felesleges szaporulat, kevésbé lesz szökős a kutyád, és nem kell bezárva tartani amikor tüzel.

Az a baj, hogy amíg még sok ilyen ember van Magyarországon, akik fel sem fogják az ivartalanítás hasznát, csak szajkózzák a magukét...hát nem lesz kevesebb kutya az utcán, a telepeken és a menhelyeken...

Válaszolta szilvia7 gazdi (Simba), 2011. February 21. #1267

http://www.naiaonline.org/pdfs/longtermhealtheffectsofspayneuterindogs.pdf

Válaszolta szilvia7 gazdi (Simba), 2011. February 21. #1261

Kedves Gofri.
Te nem is ismersz engem.Akkor miert itelkezel?
Ha tudnal rendesen olvasni,elönyödre valna.
En is mindenhol azt irtam hogy a szaporitas ellene vagyok.
Csak azert mert az en kutyaim nincsenek ivartalanitva ez meg ezt nem zarja ki.Ne felj töle,ök biztos hogy nem fognak az utcara kerülni.
Epp ellenkezöleg.Erdekes modon rengeteg Soproni kutyust mentettünk mar meg a halatol.Ott ahol ennyire ragaszkodnak az ivartalanitashoz es megis ilyen katasztrofalis az allapot?

Az en környekemen kb.35 kutyabol csak 4 van ivartalanitva.Es megis tudunk itt egymassal es nincs akaratlan tulszaporat.
Szerinted miert?
Es nalunk büntetssel jar az ok nelküli ivartalanitas.


"Das Tierschutzgesetz

Das deutsche Tierschutzgesetz verbietet u.a. die vollstndige oder teilweise Amputation von Körperteilen. Kastrationen gelten im Tierschutzgesetz ebenfalls als Amputation. Eine Ausschlussklausel besagt, dass eine Amputation zur Verhinderung unkontrollierter Fortpflanzung erlaubt ist. Unkontrolliert fortpflanzen kann sich eine Katze die freien Auslauf hat, nicht aber ein Hund unter menschlicher Kontrolle.

Hundehalter, die ihren Hund ohne medizinische Indikation kastrieren lassen, verstoen gegen das Tierschutzgesetz und machen sich strafbar"

http://www.quin-der-eurasier.de/kastration.htm

Válaszolta szilvia7 gazdi (Simba), 2011. February 21. #1256

A macska egy teljesen mas tema.Ök csavarognak,nem tudod öket ugy kontrolalni mint egy kutyat.

Válaszolta szilvia7 gazdi (Simba), 2011. February 21. #1255

Nem vagyok,szaporito,tenyesztö.
De ha nalatok csak a mütet az egyetlen dolog ami megakadalyozza a szaporodast..?(Mondjuk nem csodalom....amiket itt olvasok)

(Ez a kemiai-sterilizacio teljesen kartalan az allatra.Akkor irj hozza valamit ha tudod egyaltalan hogy miröl van szo)

Válaszolta szilvia7 gazdi (Simba), 2011. February 21. #1249

Zizu.
Nalunk itt törvenyileg tilos a sterilizalas es ivartalanitas.
(Es biztosan nem azert mert olyan jo)

Az allatorvosok ebben csak penzt latnak.

Válaszolta szilvia7 gazdi (Simba), 2011. February 21. #1247

Persze hogy egyszerübb megoldas.
(Ha a kutyad esetleg sokat ugat akkor kivagatod a hangszalait is?)
Egy kutya egy elöleny es nem egy targy.
Nekünk is kellene hozzajuk alkalmazkodnunk.Nem egy mütettel egyes dolgokat megoldani.
Az hogy betegsegeket megelöz...lehet hogy meg többet art mint sokan gondoljak.
(Ez pl.ugyan az ha a nöknel egy bizonyos 6-6% mellrakban hal meg.akkor most minden nö vetesse le inkabb a mellet hogy elkerüld ezt a rakot?)

Nekem mind ket nemü kutyam van.(Es meg neha 1-2 kutya akit innen tovabbitunk uj gazdakhoz)Egyik sincs sterilizalva,ivartalanitva.
A szuka 2-szer evente tüzel.Olyan tiszta kutyus hogy meg veet alig talaltam,mindent eltakarit maga utan.Ebben az idöben kerüljük a himeket,de ugyanugy sokat setalunk.Ez a par nap hamar eltelik.
A him megtanulta hogy mit szabad es mit nem.So nem tartjuk ebben az idöszakban öket felügyelet nelkül.
(es kap erre az idöre egy kemiai-sterilizaciot,ami a hormonjait csökkenti)
Ugy hogy semmi problemank nincs.
Ugy ha valakinek csak egy kutyaja van azt nem ertem meg hogy arra hogy nem lehet vigyazni azon a par napon?

Válaszolta szilvia7 gazdi (Simba), 2011. February 21. #1233

Deme Rozi.
Ha te ugy gondolod hogy a kutyadnak ez jo,akkor rendben.
Amiben egyetertek hogy legalabb fölöslegesen nem szaporitasz.
Az en kutyaim nincsenek ivartalanitva,es nem is lesznek.
Nalam lehetnek teljes kutyak,en vagyok a felelös ertük hogy ne szaporodjanaj,de ezert meg nem fogom "megcsonkitani"öket.(Addig amig egeszsegi beavatkozasrol nincs szo)
Ja,en a kutyaimnak a gazdai vagyok es nem az anyjuk.

Válaszolta szilvia7 gazdi (Simba), 2011. February 21. #1229

Zizu.
Egy ivertalanitas utan sem kizart hogy a kutyad nem kap rakot.
Ez nagyon teves hit itt.
De mindegy.

Válaszolta szilvia7 gazdi (Simba), 2011. February 21. #1227

Zizu.
Egy ivertalanitas utan sem kizart hogy a kutyad nem kap rakot.
Ez nagyon teves hit itt.
De mindegy.

Válaszolta szilvia7 gazdi (Simba), 2011. February 21. #1218

Az egeszsegi okok ne legyenek azert sulyadoak.
Az ivartalanitas (mindegy hogy szuka vagy kan kutyanal) komoly operacio.
Es rengeteg hatranya is van.
Pl.4% szuka kutya megbetegedik ebben a bizonyos mehrakban.Ha ezt idöben felismerik,lehet rajta nyugodtan segiteni.
Ha a kutyat idöben sterilizaljak,termeszetesen elkerülhetö ez a betegseg teljesen.De egy sterilizacioval pl.30%-kal megnö az eselye annak hogy a kutya csontrakot kap.Es ezen kesöbb nem is lehet segiteni.
Mindennek van elönye es hatranya.
Aki meg csak "kenyelemböl" sterilizalja a kutyat...hat sorry.
Ha en egy szukat hozok akkor tudom hogy az evente 2-3-szor tüzel,kicsit "piszkol".

Válaszolta LilaMoszat gazdi (Szonja), 2011. February 21. #1212

Egyet értek az előttem hozzászólókkal.

Ivartalanítással rengeteg gondot,bajt megelőzöl,arról nem beszélve, ha felelős állattartó vagy akinek a kutya érdeke a legfontosabb akkor ez a tökéletes mód kutyád egészségének megőrzésére.

megelőzhető:
-emlő rák és emlőgyulladás
- méh és petefészek rák
- nem kívánatos vemhesség melybe bele is pusztulhat a kutya (kistestű révén)
- a felelőtlen szaporítást pedig a törvény bünteti!

Válaszolta szilvia7 gazdi (Simba), 2011. February 21. #1207

Inkabb az a baj hogy sokan sajnaljak a penzt az ivartalanitasra.(Tisztelet a kiveteleknek.)
Föleg azok akik a kutyajukra nem tudnak vigyazni.
Mert nem erdekli öket ha a kutya elszökik,parzik.
De hogy ezekre a kölykökre milyen jövö var(altalaban menhely)az sem erdekli öket.
Ivartalanitassal rengeteg kutyat meg lehetne menteni ettöl a szomoru sorstol.
Sajnos sokan nem latjak be hogy fölösleges szaporulatra semmi szükseg,tele vannak a menhelyek,penz nics sehol.
Hany szegeny allat ül evekig racsok mögött mert tele van a piac uj kutyakkal.
Minden egyes szaporulat ezt a szenvedest csak elösegiti,fokozza.


En az ivartalanitas ellen vagyok.Egy egeszseges kutyat nem muszaj ivartalanitani ha nincs ra egeszsegi ok.
Ha nem tudok vigyazni a kutyamra,akkor inkabb nem hozok kutyat.
De aki nem 100%-ig tud a kutyara vigyazni az inkabb ivartalanitson.

Válaszolta szilvia7 gazdi (Simba), 2011. February 21. #1206

Inkabb az a baj hogy sokan sajnaljak a penzt az ivartalanitasra.(Tisztelet a kiveteleknek.)
Föleg azok akik a kutyajukra nem tudnak vigyazni.
Mert nem erdekli öket ha a kutya elszökik,parzik.
De hogy ezekre a kölykökre milyen jövö var(altalaban menhely)az sem erdekli öket.
Ivartalanitassal rengeteg kutyat meg lehetne menteni ettöl a szomoru sorstol.
Sajnos sokan nem latjak be hogy fölösleges szaporulatra semmi szükseg,tele vannak a menhelyek,penz nics sehol.
Hany szegeny allat ül evekig racsok mögött mert tele van a piac uj kutyakkal.
Minden egyes szaporulat ezt a szenvedest csak elösegiti,fokozza.


En az ivartalanitas ellen vagyok.Egy egeszseges kutyat nem muszaj ivartalanitani ha nincs ra egeszsegi ok.
Ha nem tudok vigyazni a kutyamra,akkor inkabb nem hozok kutyat.
De aki nem 100%-ig tud a kutyara vigyazni az inkabb ivartalanitson.

Válaszolta Sora gazdi (Kvarc), 2011. February 21. #1204

Mert ha nem ivartalanítasz, lehet feleslefes szaporulat...és egyes betegségek kialakulási esélye is csökken.